Berry Drive 2018: мікс інновацій та досвіду
30.11.2018

Обмін власними та міжнародними знаннями та досвідом управління бізнесом, ефективне забезпечення кадрами, правильна робота з персоналом, покращення якості продукції, нові схеми боротьби зі шкідниками, застосування інноваційних інформаційних технологій. Це та багато іншого обговорювали виробники та переробники ягід під час конференції «Berry Drive 2018», що була організована Асоціацією «Ягідництво України» 22 та 23 листопада. Захід став новинкою у форматі професійних конференцій фруктово-ягідного бізнесу: класичний формат був поєднаний з консультаціями та майстер-класами від професіоналів міжнародної ягідної індустрії.

Перший, конференційний, день складався з трьох модулів: стратегія управління, робота з кадрами, інформаційні технології в ягідному бізнесі.

Стартували з підсумків та планів щодо розвитку галузі. «До бюджету на 2018 рік закладено 300 млн грн на розвиток хмелярства, насадження молодих садів, виноградників, ягідників і нагляд за ними», – дані озвучив начальник відділу розвитку садівництва, виноградарства та виноробства Мінагрополітики Віктор Костенко. Також додав, що віднедавна (наказ №540 від 08.11.18 р.) виробники ягід та плодів зможуть отримати компенсацію за придбання холодильних апаратів, завдяки яким вони зможуть продавати свою продукцію за кордон.

Далі слово взяла Президент Асоціації «Ягідництво України» Ірина Кухтіна: «Нам – півтора роки. Це – небагато, але вже є чим пишатися. Асоціація сфокусована на розвиток бізнесу наших членів і їхній вихід на зовнішні ринки. Для цього ми зробили досить багато і маємо хороші результати: є членами міжнародної малинової організації та чорної смородини. У майбутньому прагнемо розширювати горизонти, займатися підготовкою кадрів, вирішенням питання сертифікації агрохімії…».

Як працюють з тими, хто прагне вийти на міжнародний рівень та підвищити власну конкурентоспроможність розповіла національний менеджер проектів ІТК в Україні Марина Сидоренко. Визначення цільових ринків, ідентифікація потенційних покупців за межами України, консультації, тренінги, навчальні поїздки, підготовка до участі в виставках і торгових місіях, підвищення кваліфікації щодо маркетингу і продажів – таку і не тільки підтримку отримують відібрані компанії у рамках проекту.

Нові формули захисту урожаю від шкідників та хвороб розклав по полицях експерт компанії «Сингента Україна» Володимир Воєводін. Він наголосив, що правильний вклад у насадження забезпечить нові можливості, враховуючи підвищення якості продукції та вихід за межі України. Родзинкою стала роздача спікером нових авторських книжок «Шкідники ягідних культур – посібник для аграріїв».

Правильна стратегія – GPS-навігатор бізнесу, переконана Ірина Кухтіна. Експерт представила залу вдалі приклади стратегій фруктових компаній світу. Після її виступу розпочався парад демонстрації досвіду від іноземців.

Зокрема, перспективи розвитку суничного ланцюжка: від селекції до виробництва розкрив представник компанії Fresh Forward з Нідерландів Ян Вутер Ван ЕК, відкриття бізнесу з вирощування ягід в Китаї – Франко Зенті (Shaanxi Haisheng Fresh Fruit Jusce Co., Ltd), перехід з відкритого на закритий ґрунт: за і проти – Роман Ворожбит (Haygrove Sp z o.o., Польща).

Зокрема, спікери наголошували на тому, що умови клімату важливіші, ніж добрива та назвали переваги закритого ґрунту під час вирощування ягід.

Покроковий вихід на зовнішні ринки ТОВ «Еко Снек» (ТМ «Bob Snail») озвучив Євген Перепелиця. Він зосередив увагу на важливості визначення ключових факторів вибору країн, аналіз потенціалу ринку, обрання держави за пріоритетами розвитку, каналів продажу тощо.

Представник ГС «Укрсадвінпром» Володимир Пічко зосередив увагу присутніх на необхідності відродження плодово-ягідних вин.

Конкурувати за персонал не лише зарплатою, інвестувати в бренд роботодавця, проводячи співбесіди з усіма претендентами на ключові посади, знати з ким боретеся за кадри. Ці та інші важливі ходи в процесі пошуку фахівців озвучив представник кадрової агенції AgriPersonnel Олександр Сухнацький. Спікер також зачепив проблему трудової міграції та тему розвитку основних спеціалістів.

Євген Харлан (CEO ТОВ «Нікдарія» ТМ «iBerry») повідомив, що планування роботи підприємства з персоналом є довгостроковим. А за основу під час його розробки вони взяли піраміду Маслоу. Ефективним методом назвав фінансові «бонуси» для тих, хто перевищує норму. «Мотивація надихає людину рухатися вперед», – продовжив Іван Гречківський (СЕО Family Garden). Премії працівникам, податки в громаду, щорічне перерахування зарплат, навчання, проведення сімейних заходів – кілька складових у їхній роботі з кадрами. Зокрема, виступаючий повідомив, що на підприємстві GPS-трекери стежать за вчасністю виконання роботи, а камери – за тим, як йдуть справи на полях.

Справжній «бум» інформаційних технологій продемонстрували під час останнього блоку. Керівник проектів ТОВ «Донатор Агро» Володимир Полтавський розкрив можливості сучасних систем фертигації, керування роботою автоматики зі смартфону: визначення температури, вологи ґрунту тощо.

Agrotracer – система автоматизації процесів садового, ягідного господарства, переробного комплексу, забезпечення простежуваності продукції. Про її ефективність доповів представник компанії «Волошин» Андрій Олексюк.

Отримати усі показники з врожайності на планшет, наприклад, суниці побачити технічний стан трактора, розрахувати кінцевий чистий прибуток, зафіксувати процес прийому урожаю, одержати звіт про те, як проходить збір на полях – це на раз-два, говорить спеціаліст компанії «Іntellect Case» Юрій Нагорнюк. Тобто, бізнес – у мобільному телефоні – реальність.

Протягом дня учасники могли отримати юридичну консультацію, консультацію з оформлення державної підтримки, а також консультацію з автоматизації управління та обліку підприємств.

Перший день конференції завершився дружнім фуршетом на якому відбулось нагородження найкращих підприємств галузі – UBA Awards. Зокрема, у номінації «Бренд року» перемогу здобула ТОВ «Еко Снек», «Прорив року» – ТОВ «Фемілі Гарден», «Сімейний бізнес» – ТОВ «Дари Волині», «Якість року» – СВК «Ягідки», «Кращий роботодавець року» – ТОВ «Артіль №1» та «Персона року» – Тарас Баштаник.

 

На наступний день пройшли тригодинні майстер-класи щодо керування ягідним бізнесом з вирощування, переробки та професійного розсадника. Їх проводили фахівці міжнародного рівня з досвідом роботи в різних країнах Європи та світу: Тадеуш Кусібаб – відомий польський експерт, керівник in vitro розсадника PLANTIN, Ерман Ерголу – очільник виробництва ТОВ «Адана 3» та Рубен Ларсон – засновник всесвітньо відомої компанії Octofrost.

За два дні участь у конференції взяли майже сто осіб.