Мінагрополітики та галузеві асоціації презентували Дорожню карту розвитку галузі ягідництва України
05.06.2019

4 червня в рамках 31-ї Міжнародної агропромислової виставки АГРО – 2019 було презентовано Дорожню карту розвитку галузі ягідництва України.

 

Розробка карти здійснювалася в рамках проекту «Eastern Partnership: Ready to Trade – an EU4Business Initiative», що впроваджується Міжнародним торговим центром (ITC) за фінансуванням Європейського Союзу. Впровадження дорожньої карти проводиться за підтримки Міністерства агарної політики та продовольства України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства інфраструктури України, Міністерства фінансів України, Асоціацій «Ягідництво України» та «Укрсадпром», громадських спілок  «Укрсадвинпром», «Органічна Україна» та наукових інституцій.

 

Як зазначають ініціатори проекту, Дорожня карта – це стратегічний рамковий документ, який відображає напрямки подальшого розвитку галузі в коротко- та середньостроковій перспективі.

 

«Для чого нам потрібна Дорожня карта? В першу чергу, цей проект спрямований узгодити дії гравців галузі, уряду, профільних відомств та зовнішніх партнерів. При чому останній пункт – один з пріоритетних. Всі ми знаємо, що ягідництво – це експортно орієнтована галузь, але ж по факту на сьогодні на міжнародній ягідній арені ми поки що всього лише заявили про себе. Тож на ще доведеться виборювати своє місце на глобальному ринку», – каже Ірина Кухтіна, президент Асоціації «Ягідництво України».

За офіційними даними, на сьогоднішній день Україна вирощує приблизно 140 тис. тонн ягід, з яких експортується в свіжому або замороженому вигляді досить невеликий відсоток, на відміну від таких серйозних гравців світового ринку, як Польща, Іспанія чи Марокко.

«Варто розуміти, що така ситуація є в тому числі наслідком  того, що, згідно з офіційною статистикою, близько 85% валового збору ягоди в України припадає на господарства населення. А це несе за собою серозні проблеми не тільки зі збору статистичних даних, а ставить під питання якість продукції, адже дрібні фермери рідко замислюються над прослідкованістю, сертифікацією тощо. Це в свою чергу ускладнює розвиток експорту», – констатує пані Кухтіна.

 

Також серед головних проблем сектору галузеві експерти бачать складності із доступом до фінансування і нерозуміння фермерами механізму участі у державних програмах підтримки, питання із сертифікацією ЗЗР для ягідних культур, нестачу кваліфікованих кадрів та, як наслідок, невисоку конкурентоспроможність товару.

 

За словами розробників Дорожньої карти, всі ці питання були включенні до даної програми. Загалом же, як зазначила Марина Сидоренко, національний менеджер проекту ITC, Дорожня карта розвитку галузі ягідництва України має на меті три стратегічні цілі.

Стратегічна мета № 1 «Зміцнення постачання ягідної продукції з України» ґрунтується на розповсюдженні програми безпеки сільського господарства, в тому числі – харчової безпеки, покращенні захисту та післязбиральної обробки ягідних культур, а також на адаптації норм якості відповідно до вимог ЄС.

 

Стратегічна мета № 2: «Зміцнення інституцій в Україні» спрямована на освітні програми для фахівців галузі; сторження центру інновацій та технологічних досліджень, який, до речі, вже впроваджує Асоціація «Ягідництво України», а також на покращення методології дослідження ринку й підвищення ефективності виробництва.

 

Стратегічна мета № 3: «Стратегічний підхід Уряду до підтримки розвитку галузі» містить в собі ідею створення національного бренду галузі ягідництва, розширення доступу до фінансування тощо.

 

Задля впровадження документу створено робочу групу з питань розвитку ягідництва в Україні, яка складається з підгруп:

  • З питань виробництва ягід;
  • З питань зберігання та переробки ягід;
  • З питань сертифікації;
  • З нарощування експортного потенціалу;
  • З координації руху;
  • З розробки освітніх програм для працівників галузі;
  • З питань фінансової підтримки підприємств сектору.

 

Строки реалізації проекту: 2019 -2024 роки.

Uaberries.com.ua