На світовому ринку лохини зростає конкуренція

На світовому ринку лохини продовжує зростати конкуренція. Лохина залишається доволі популярним продуктом. У Латинській Америці зростає обсяг інвестицій у вирощування цієї ягоди. Взимку Чилі є світовим лідером ринку, однак Перу намагається стати найбільшим експортером у світі і планує досягти цього у наступні два роки. Інші країни також намагаються пропонувати свою продукцію на експорт. Найбільшим споживачем лохини залишається ринок Північної Америки, але експорт до Європи та Азії зростає.

Експортний ринок лохини є доволі динамічним і концентрованим. В середньому, на 10 лідерів ринку припадає біля 90% вартісного обсягу експорту. З іншого боку, хоча сам склад десятки лідерів залишався приблизно незмінним протягом останніх 5 років, їх позиції зазнають значних змін.

Зростання кількості гравців на ринку лохини викликає підвищення конкуренції на цьому ринку. Як наслідок, при оцінці вартості ягоди та її якості все більшого значення набувають певні характеристики, а саме: колір, пружність, консистенція і термін зберігання.

Аналітики відмічають, що Європа є дуже перспективним ринком для експортерів лохини: 500 млн споживачів, 27 країн з різними перевагами і смаками у споживанні, високий середній рівень доходів домогосподарств, тобто значний рівень купівельної спроможності на цьому ринку.

На ринку з’являються нові гравці, які є не лише споживачами-імпортерами, але й виробниками, наприклад, Франція та Польща. Відкриття нових ринків є позитивною тенденцією для ринку.

За останні два сезони на ринку з’явилося декілька нових постачальників. Наприклад, ще у вересні-грудні 2017 року на ринок вийшла Аргентина, а трохи згодом Уругвай, ПАР і Перу; серед європейських країн до учасників приєдналися Польща та Нідерланди, які постачають продукцію до середини жовтня, причому Польща зберігає свою продукцію на складах в Нідерландах. Таким чином, на ринку тепер присутня доволі велика кількість країн, які постачають значні об’єми. У 2018 році на ринок вийшли Кенія та Зімбабве, хоча обсяги їх поставок є ще доволі низькими.

 

Експорт з Чилі залишається на прогнозовано високому рівні

Вже протягом декількох років Чилі залишається беззаперечним лідером експортного ринку лохини, хоча, починаючи з 2017 року, у неї з’явився серйозний конкурент – Перу.

 

Аргентина виходить на нові ринки

Ще однією латиноамериканською країною, що входить до десятки лідерів на ринку лохини, є Аргентина. У листопаді 2018 року Аргентина нарешті вийшла на ринок Китаю.

 

Перу хоче стати лідером серед експортерів

 

Виробники лохини цієї країни планують стати лідерами світового експорту лохини протягом наступних двох років. І хоча Перу планує перевищити Чилі у світовому рейтингу, вони не є прямими конкурентами, оскільки піки їх сезонів не співпадають.

 

Інші країни намагаються слідувати прикладу успішних сусідів

 

Серед них Мексика, що вже досягла певного успіху на експортному ринку лохини, а також Колумбія і Гватемала, які нарешті спроміглися вийти на зовнішній ринок.

 

США – найбільший ринок лохини у світі

 

США є найбільшим світовим ринком лохини. Вони не лише активно експортують, але є найбільшим імпортером лохини у світі. Причиною цього є величезний внутрішній ринок, потреби якого не можуть бути задоволені за рахунок внутрішнього виробництва.

 

На європейському ринку безперечними лідерами є Іспанія та Нідерланди

 

Серед європейських країн, на ринку експорту лохини лідирують Іспанія та Нідерланди. І хоча ці дві країни є основними постачальниками лохини для інших країн Європи, ситуація в них дещо різна. Іспанія є також одним з провідних виробників лохини у Європі, тож, хоча вона також імпортує значні обсяги лохини для подальшого продажу у Європу, вона таким чином доповнює своє виробництво у міжсезоння.

Диверсифікована структура експорту та імпорту лохини Нідерландів свідчить про її позицію саме як трейдера, який збирає дрібні поставки, обробляє їх і реалізує далі в інші країни.

 

Споживчі ринки демонструють стабільно високий попит на лохину

На внутрішньому ринку Італії попит на лохину залишається високим протягом усього року, тож він є перспективним ринком збуту. Франція стала нарощувати споживання лохини досить недавно, тож в неї є значні резерви для зростання. Одним з перспективних споживчих ринків лохини є Німеччина, оскільки країна забезпечує внутрішній попит імпортними поставками протягом усього року. Також спостерігається стрімке розширення внутрішнього ринку Китаю.

 

Детальний огляд світового ринку лохини (21 сторінка, 21 рисунків та діаграм з даними) доступний для членів Асоціації «Ягідництво України» безкоштовно. Фізичні та юридичні особи, що не є членами Асоціації, можуть замовити Огляд на платній основі.