Низькі ціни на чилійську лохину у сезоні 2018-2019

Завершився сезон 2018-2019 експорту лохини у Чилі, і, хоча фізичні обсяги поставок були дещо вищими, ніж у попередньому сезоні, ціни реалізації у США та Європі виявилися дещо нижчими, ніж очікувалося.

Згідно даних Комітету з лохини Чилі, за сезон 2018-2019 року було експортовано 110794 метричні тони лохини порівняно з 110027 метричними тонами у 2017-2018 році, тобто фізичні обсяги експорту зросли на 0,7%. Однак, згідно даних компанії Decofrut, в середньому ціни були нижчими, ніж у попередньому сезоні: за вказаний період в США ціни були на 23%, а у Європі – на 14% нижче, ніж за аналогічний період минулого сезону. З іншого боку, на ринках Азії спостерігалося незначне зростання ціни – в середньому на 1% порівняно з аналогічним періодом.

Представники чилійських експортерів пояснили таку цінову тенденцію декількома причинами. По-перше, на думку експертів, спостерігалися певні проблеми з якістю продукції внаслідок дощів та граду в деяких регіонах, після якого був тривалий період спеки.

По-друге, на півдні регіону Чіллан йшли дощі під час збирання врожаю. Таким чином, в різних регіонах Чилі спостерігалися несприятливі погодні умови, що негативно вплинули на якість лохини. Це означає, що не весь зібраний врожай відповідав вимогам, що висуваються до продукції на експорт.

По-третє, індустрія лохини Чилі почала освоювати нові сорти, тож виробники ще пристосовуються до них. Фермери сподіваються, що після завершення перехідного періоду якість ягоди значно підвищиться.

По-четверте, у цьому сезоні вперше на ринку з’явилися значні обсяги лохини з Перу, які вже були активно присутні на ринку, коли Чилі розпочала експорт ранніх сортів. Звичайно, це вплинуло на ціни ягоди на початку сезону. Ситуація дещо покращилася у листопаді, коли у Перу було завершення сезону, однак, протягом декількох осінніх місяців на ринку одночасно була присутня лохина з Чилі та Перу, що негативно позначилося на цінах.

По-п’яте, з появою нових гравців на світовому ринку лохини, це був перший рік, коли Чилі зустрілася з конкурентами, що мають сезон збирання врожаю, що співпадає з чилійським. Наприклад, у другій половині чилійського сезону на ринку вже активно з’явилися виробники з Марокко, Іспанії та Мексики, причому вони нарощували обсяги пропозиції.

Таким чином, на думку чилійських виробників, ситуація на світовому ринку лохини для Чилі значно змінилася у цьому сезоні, і ці зміни можуть стати постійними. В результаті цих змін, вікно, коли Чилі є фактичним монополістом на ринку, значно звузилося, що призвело до зниження середнього рівня цін на продукцію. Більш того, плантації лохини у Перу лише цього сезону вийшли на пік продуктивності, а Марокко, Іспанія та ПАР активно висаджують нові плантації, тож конкуренція зростатиме й у наступні сезони.

Зокрема, у цьому сезоні ціни на чилійську лохину на ринку США були доволі низькими, крім того, ця країна висунула вимогу, щоб чилійська лохина проходила дезінсекцію, що негативно вплинуло на якість та стан ягоди на цьому ринку. За словами Себастьяна Кармона, директора компанії CarSol, чилійська лохина на ринку США у цьому сезоні зазнала значного тиску, а цінові очікування чилійських експортерів не виправдалися – ціни залишалися на стабільно низькому рівні і не зросли навіть в кінці сезону. Він зазначив, що вимоги до якості продукції з Чилі на ринку США значно зросли, оскільки протягом усього сезону на ньому були присутні ягоди з Мексики та Перу. Також, він зазначив, що багато експортерів намагалися переорієнтуватися на ринки Європи замість США, що створило надлишок пропозиції на цьому ринку, тож ціни на ньому також були низькими.

Таким чином, сезон 2018-2019 виявився складним для експортерів лохини Чилі. Вони змушені були шукати нові ринки збуту через проблеми у США, що призвело до зниження середньої ціни на продукцію. Також, несприятливі погодні умови викликали зниження якості лохини, внаслідок чого певна частина врожаю не відповідала вимогам до експортної продукції.