Особливості українського ягідного експорту-2017

На фоні загального падіння обсягів експорту фруктів з України, пов’язаного із закриттям російського ринку, експорт ягід за останні роки суттєво зріс. Сезон 2016-2017 років відзначився справжнім експортним бумом для ягідної галузі.

2016-2017 рік: ЕКСПОРТНИЙ ЯГІДНИЙ БУМ

Причини зростання експорту ягід з України:

– можливість для виробника швидко вийти на повну урожайність (за виключенням лохини)

– здешевшання української продукції на зовнішніх ринках, спричинене девальвацією гривні

– сказування ввізного мита

Показовою є структура експорту ягід з України. Якщо зі свіжою суницею садовою ситуація є зрозумілою — переважна більшість її відправляється до Білорусі, то заморожена суниця має значно ширшу географію продажів. І розмаїття цін у залежності від країни збуту спостерігається дуже суттєве (червона лінія на графіку).

Структура експорту та середня ціна. Полуниця 2017

Більша частина української замороженої суниці садової у 2017 році була продана до Польщі. При цьому ціна, яку пропонували поляки, була далеко не найкращою — на рівні $1,5 за 1 кілограм. До Великобританії, Італії, Німеччини та Франції заморожена суниця з України відправлялась не такими великими об’ємами, однак різниця у ціні була суттєвою — у середньому, на півдолара вищою, ніж пропонували польські покупці.

Різниця в ціні обумовлюється не лише особливостями ринків, але й тим, що Польща займається доробкою продукції, яку потім перепродає до Західної Європи. Однак і українські виробники можуть робити те саме. Образно кажучи, вклавши 10 центів на кожному кілограмі у якість, можна отримати додаткових 30-40 центів на більш дорогих ринках.

Що стосується малини, то тут різниця у вартості контрактів у різних країнах сягнула $1,5 на кілограмі замороженої ягоди. У пошуці напрямків для збуту Україна поки що йде шляхом найменшого супротиву та левову частку також продає до Польщі.

Структура експорту та середня ціна. Малина 2017

Говорячи про низьку експортну ціну, українські виробники мусять розуміти, що ціна обумовлюється:

– напрямком збуту (є ринки дешевші і дорожчі)

– якістю продукції (сьогодні усі покупці хочуть якісну продукцію, особливо на більш дорогих ринках)

– правильним маркетингом та умінням представляти себе на міжнародному ринку.