Реалії української селекції ягідних культур від Олександра Ярещенка: ситуація складна, але є й позитивні моменти
23.07.2019

Українська селекція ягідних культур має тривалу історію, і в свій час (особливо в 90-х роках минулого століття), була досить потужною і конкурентною, перш за все на внутрішньому ринку. Про це зазначає Олександр Ярещенко, заступник директора з наукової роботи Інституту садівництва НААН України.

Однак, за словами експерта, наразі ця галузь переживає не найкращі часи.

 

«Чудес не буває, і періодичне скорочення фінансування таких досліджень зводило обсяги селекційних програм до мінімуму, що в свою чергу, негативно позначилось на їх результативності. Нині констатуємо суттєве відставання по основних ягідних культурах – суниці садовій і малині, тільки одиниці сортів представлені в комерційному виробництві. Щодо таких перспективних культур, як чорниця високоросла (лохина) та ожина, системної селекції до останнього часу взагалі не проводилось», – зізнається Олександр Ярещенко.

 

Але є й позитивні моменти. Зокрема, найбільш успішною можна вважати селекційну роботу по смородині чорній. Згідно з даними експерта, не менше двох третин площ під черною смородиною в Україні засаджено саме сортами місцевої селекції.

 

Більш докладно про реалії та перспективи української селекції основних ягідних культур, а також про взлети і падіння в сегменті нішевих ягід української селекції Олександр Ярещенко розкаже 19 вересня в рамках свого виступу на Третьому національному конгресі «Ягідництво та кооперація». Крім того, свій звіт представлять компанії, що попродують посадковий матеріал ягідних культур європейської селекції.

 

Нагадаємо, що Третій національний конгрес «Ягідництво та кооперація», який відбудеться 19-20 вересня в м. Тернопіль. Пленарна частина заходу буде здебільшого присвячена не тільки виступам провідних експертів та практиків, але й панельним дискусіям між представниками різних сегментів сектору. Паралельно з Конгресом проходитиме ярмарок крафтових виробів з ягід «Verry Berry». Другий день події, 20 вересня, буде присвячений практичному бізнес-туру.

 

Генеральним партнером конгресу виступає проект USAID «Підтримка аграрного і сільського розвитку» (Агросільрозвиток). Офіційний спонсор події – компанія Haygrove.

 

Генеральний медіа-партнер – журнал «Ягідник». Офіційну інформаційну підтримку надає Журнал «Агроіндустрія». Ексклюзивним медіа-партером виступає проект ProfiHort.

 

Більш докладно про Третій національний  конгрес «Ягідництво та кооперація» та ярмарок «Verry Berry» можна дізнатися на офіційному сайті події.

 

Звертаємо Вашу увагу, що до 1 серпня 2019 діють пільгові умови реєстрації, а для членів Асоціації «Ягідництво України» передбачені постійні знижки на участь.

 

Асоціація «Ягідництво України»