Сублімовані ягоди і фрукти впевнено закріпилися на споживчому ринку Грузії

Про впровадження інноваційних технологій та виробництво перших у країні сублімованих продуктів розповіла «Ягіднику» натхненниця проєкту і засновниця компанії «Gemuani» Нона ТОРДІЯ.

«GEMUANI»: ІННОВАЦІЇ ПРИНОСЯТЬ УСПІХ

– Ми не хотіли конкурувати на ринку стандартної переробки, і у Франції знайшли цікаву технологію сублімації фруктів, зацікавилися нею і почали вивчати цю тему, – розповідає Нона Тордія. – І хоча сублімація не тільки інноваційна, але й найдорожча технологія переробки ягід та фруктів, переконалися, що ми на правильному шляху. Нині компанія Gemuani – перший і досі єдиний у Грузії виробник сублімованих продуктів.

Наразі ківі вирощують на площі понад 10 га. А перелік сублімованих продуктів, які виробляють на сучасному обладнанні, давно не обмежується фруктом, що дав поштовх до переробки. Обсяги готової продукції становлять 30 тонн на рік, тож для забезпечення потужностей підприємство співпрацює з перевіреними та надійними місцевими постачальниками, переробляючи 300–400 тонн свіжої сировини щороку.

– На нашому підприємстві здійснюється сублімація практично всіх фруктів і ягід, які ростуть у Грузії: яблук, персиків, вишні, малини, садової суниці, аґрусу, смородини, фейхоа, ківі, мандаринів, маємо невелику лінійку  овочів, а також зелені,– розповідає Нона Тордія. – Gemuani дуже серйозно контролює постачальників, адже всі вони повинні відповідати певним критеріям. І це не лише наші вимоги, це вимоги стандарту IFS. А всі наші продукти сертифіковані. З 2018 року, відколи ми почали відпуск продукції, на нашому підприємстві було впроваджено стандарт ISO 22000, а потім стандарт IFS, необхідний для співпраці з мультинаціональними компаніями.

У Gemuani знають, як вирощена вхідна сировина, якими засобами і коли її обробляли. Компанія постійно контролює якість відібраних зразків у лабораторії підприємства за різними параметрами, а також користується послугами акредитованих в Грузії міжнародних лабораторій. Так само ретельно перевіряється якість готової продукції. Це дуже важливо, адже її реалізують на зовнішні ринки.

– Несподіванкою було те, – розповідає Нона Тордія, – що наш продукт швидко поширився в Грузії, де сублімовані продукти – відносно нова ніша на споживчому ринку. Розраховували здебільшого на міжнародні ринки, зокрема, розглядали перспективи експорту до США, Європи, особливо покладаючись на підписаний між ЄС та Грузією договір DCFTA. Ми і не думали, що співвітчизники настільки вподобають наші продукти, тим самим збільшивши попит на внутрішньому ринку. Новими клієнтами стали виробники чаїв, котрі взялися за випуск перших партій товарів із додаванням наших сублімованих продуктів. Ми увійшли в кілька готельних мереж. Наш продукт є в мінібарах, це теж виявилося досить таки цікавою темою. Деякі крафтові шоколадні фабрики почали випускати солодощі з сушеними ягодами та фруктами, це виглядає дуже красиво та надзвичайно смакує.

Неочікувано для нашої команди споживачами субліматів стали кінотеатри, де сублімовані продукти виступили як альтернатива попкорну та чіпсам. Сублімації піддаються практично будь-які фрукти і овочі, навіть ті, які не підлягають сушінню, як-от мандарин. При цьому сублімований, тобто заморожений і висушений вакуумним способом, продукт зберігає до 98% вітамінів та інших поживних речовин. Ми не використовуємо консерванти, перед початком або під час виробництва продукт не проходить будь-якої хімічної обробки. Тож на виході маємо здоровий і Компанія Gemuani – єдиний у Грузії виробник сублімованих продуктів хрусткий, подібний до чіпсів, але при цьому багатий на вітаміни продукт.

Таким чином, крім експорту нашої продукції майже на всі континенти (зокрема, в Європу, Росію, Америку, на Близький Схід), ми виявили високий інтерес місцевого ринку. Ринок сублімованих продуктів практично необмежений.

ЧОМУ PIGO?

На ринку технічних рішень нині широкий спектр варіантів, і, започатковуючи виробництво, в Gemuani вивчили пропозиції обладнання різних виробників. Переміг італійський виробник обладнання для сублімації та заморозки – компанія PiGo.

– Зважаючи на технічні показники, компанія PiGo запропонувала ідеальне поєднання ціни та якості, – зізнається Нона Тордія. – Є кілька нюансів в обладнанні для сублімації, які в PiGo розроблені набагато краще, ніж у інших виробників. Компанія пропонує якісне обладнання, надійне і досить просте в експлуатації, що для нас було дуже важливо. Все устаткування виготовлене з нержавіючої сталі відповідно до європейських стандартів харчової
промисловості ISO і HACCP. Асортимент включає у себе широкий спектр стандартних і нестандартних агрегатів. Вони користуються попитом по всьому світу, з успіхом працюють не тільки в Європі, а й у США, Австралії, Африці та Азії. Такі установки відрізняються експлуатаційними характеристиками, адже вони виготовляються за новітніми технічними розробками із застосуванням високонадійних матеріалів.

Усе обладнання спочатку збирається на заводі-виробнику й ретельно тестується перед відправкою клієнтам. Згодом його демонтують, перевозять і після прибуття у приміщення, вказане клієнтом, знову вводять в експлуатацію професійною командою.

– Саме тому в наших цехах чимало обладнання від фірми PiGo: флюїдизаційний тунель (IQF) EASY Freeze, машина для нарізки, елеватори, конвеєри – практично ми придбали у них основну частину лінії. Сам тунель заморозки забезпечений відеокамерою, монітор виведений назовні, і оператор має можливість спостерігати за процесом,– розповідає Нона Тордія. – Важливий момент у роботі з виробниками обладнання – сервіс. З командою PiGo ми почуваємо себе надійно, у нас вже склалися дружньо-родинні стосунки, тому що у разі виникнення будь-якої проблеми вирішуємо її миттєво. Навіть якщо потрібне втручання співробітників або інженерів з PiGo, то вони приїжджають вже за кілька днів, навіть не кажу про моменти комунікації та консультування… І звичайно ж, важливо, що PiGo пропонує комплексні рішення.

Виважено підійшовши до вибору компанії-постачальника обладнання, грузинські виробники сублімованих продуктів кажуть, що не помилилися, і вже нині рекомендують підприємцям, котрі цікавляться темою сублімації, за технічними рішеннями звертатися до PiGo. Чи не бояться конкуренції? Як зазначає Нона Тордія, цей ринок у Грузії ще практично вільний, і для того, щоб формувати хороші експортні партії продукції, потрібно збільшувати потужності цього сегмента. Власне розширення бізнесу в Gemuani планують уже на 2020 рік.

– Для підтримки місцевого бізнесу в Грузії існує кілька програм, багатьом виробникам і фермерам, які починають займатися сільськогосподарською діяльністю, виділяються безпроцентні кредити, тобто надається субсидія для відшкодування кредитів з боку держави,– ділиться фінансовими секретами Нона Тордія.

Тому виробники грузинських сублімованих ягід та фруктів планують своє майбутнє і з задоволенням смакують власним продуктом. Ноні Тордії, приміром, до смаку сублімовані мандарини, у кожного з її колег – свій вибір, і це плюс. Чи побачимо невдовзі продукцію Gemuani в Україні? Цілком можливо, адже підприємство розширює горизонти.

Завдяки налагодженим технологічним процесам компанія Gemuani переробляє до 300 тонн сировини на рік PiGo пропонує якісне обладнання, надійне і досить просте в експлуатації.

Італійська компанія «PiGo» (Італія) — виробник професійного обладнання для переробки, заморозки, сушки та сублімації продуктів харчування, ягід, овочів і фруктів — як цілих, так і різаних. Компанія спеціалізується на виробництві тунелів шокової заморозки IQF – EASY Freeze, сублімаційних установок (ліофілізаторів), сушок, кісточковибивних машин, та супутнього обладнання майже для усіх процесів доробки та переробки.

Компанія PIGO в Україні є активним членом Асоціації «Ягідництво України».

Представник компанії PIGO в Україні – Ольга Роман, тел.: +38 097 682 21 82, roman.olga@pigo.it
Via dell’Edilizia, 142, 36100 Vicenza, Italy
Тел.: +39 0444 905709, +39 338 567 1883 office@pigo.it

Щоб отримати додаткову інформацію, відвідайте наш веб-сайт www.pigo.it
або напишіть нам: info@pigo.it

Представник компанії PIGO в Україні – Ольга Роман, +38 097 682 2182, roman.olga@pigo.it

Via dell’Edilizia, 142
36100 Vicenza, Italy
+39 0444 905709
+39 338 567 1883