Українські виробники та переробники ягід готові нарощувати обсяги експорту
05.06.2018

До такого висновку дійшли учасники робочого візиту на ряд українських підприємств в рамках Проекту «Східне партнерство: Готовність до Торгівлі – Ініціатива EU4Business». Керівник Проекту в Україні Марина СИДОРЕНКО та президент Асоціації «Ягідництво України» Ірина КУХТІНА відвідали п’ять компаній-потенційних учасників Проекту, аби ознайомитися з їхньою діяльністю та оцінити готовність до виходу на експорт або нарощування його обсягів.

Діяльність Проекту «Східне партнерство: Готовність до Торгівлі – Ініціатива EU4Business», який втілюється Міжнародним Торгівельним Центром за фінансування ЄС, спрямована на підвищення конкурентоздатності малих та середніх підприємств та сприянні у їх виході на міжнародні (зокрема, європейські) ринки. Ягідництво стало пріоритетним напрямком для розвитку експорту з України у зв’язку із високим потенціалом цієї галузі. В рамках робочого візитку було відвідано п’ять підприємств із виробництва та переробки ягідної продукції: «Агродар» (м. Кропивницький), «Смілянська хлодня» (Черкаська область), «Хайберрі» (Волинська область), «Рівнехолод» та «Агро Органік» (м. Рівне). Чотири з цих підприємств вже мають більший або менший досвід експорту своєї продукції та зацікавлені у подальшому нарощуванні його обсягів.

Оскільки просування експорту української ягоди та продуктів її переробки є однією з основних цілей Асоціації «Ягідництво України», до робочого візиту в рамках Проекту був залучений крупний потенційний покупець української ягідної продукції – операційний директор чилійської компанії Comfrut Маріо ГАРСЕЗ. Представник найбільшої у Чилі компанії із заморозки фруктів та ягід вперше відвідав Україну. Основною метою його візиту було знайомство з країною та індустрією та оцінка можливостей потенційного партнерства.

Comfrut продає свою продукцію на крупних та вимогливих ринках США, Австралії та Японії. 80% продукції збувається через супермаркети. Враховуючи ринки, на яких працює Comfrut, на провідне значення при виборі постачальників для них мають харчова безпека, якість продукту та надійність поставок, і лише наприкінці цього переліку стоїть ціна.

Світовий споживацький ринок динамічно розвивається, компанії-виробники мусять весь час пропонувати йому новинки. А, враховуючи тренд на вживання «суперфуду» (їжі із високим вмістом активних речовин), ягідна продукція користується особливим попитом. Пан Маріо ГАРСЕЗ під час свого візиту до України зазначив, що їхня компанія особливо зацікавлена у тих ягодах, які не вирощуються або мало вирощуються у Чилі – зокрема, у малині. Також він зацікавився українськими дикорослими ягодами. Хоча, в цілому, компанія відкрита для усіх пропозицій, які б відповідали вимогам до харчової безпеки та якості. Українські підприємства продемонстрували свою готовність до роботи із крупними світовими покупцями, тож є вірогідність того, що візит чилійського переробника до України був стартом нової великої експортної співпраці.